Opis
Niektórzy ludzie uważają, że The Flintstones wymyślił hulajnogi. Inni wierzą, że zostały one przywiezione do nas przez kosmitów. Choć nie chcemy psuć niczyjej wyobraźni postanowiliśmy rzucić trochę światła na sprawę, przeprowadzając krótkie badanie na temat pochodzenia i historii hulajnóg elektrycznych.
Mamy nadzieję, że okaże się ono pomocne, a Wasz szacunek dla tych, którzy wybrali ten środek transportu wzrośnie. I, dlaczego nie, będziesz stać się jeździć sam. Wydaje się, że wszystko zaczęło się w Niemczech w 1817 roku, kiedy niektóre dzieci używane kawałki drewna i łożyska stalowe kulki do montażu element zabawy do poruszania się po ulicach. Wyobraź sobie, jak głośny hałas robiły te przedmioty na drodze! Sprawdź hulajnoga elektryczna z najlepszą baterią.
Po jakimś czasie, kiedy pojawiły się kółka do wrotek, ludzie przymocowali je do drewnianych desek z jakimś rodzajem uchwytu wykonanego ze stalowej rury. Bez kierownicy, bez hamulców – bardzo zabawna i niebezpieczna jazda, szczególnie w dół. Z oficjalnych archiwów niemieckich wynika, że pierwsze hulajnogi były zarówno domowej roboty, jak i produkowane dla dzieci, a w 1930, 1948 i 1951 roku w Paryżu, Berlinie i Lipsku odbywały się wyścigi. Europejczycy zaczęli je kochać i zrobili dla nich miejsce w swojej kulturze. Wkrótce dotarły do Australii i innych części świata.
Pierwsza zmotoryzowana hulajnoga
Możemy powiedzieć, że godnym uwagi momentem w historii hulajnogi elektrycznej było pojawienie się pierwszego zmotoryzowanego pojazdu odpychanego wykonane przez Autoped, producenta z siedzibą w Nowym Jorku. Była to potężna, pierwsza w historii składana maszyna, z chłodzonym powietrzem, 4-suwowym, 155-centymetrowym silnikiem na przednie koła, przednim i tylnym oświetleniem, klaksonem i skrzynką na narzędzia.
Kolumna kierownicy, na której znajdowały się wszystkie elementy obsługi, została złożona na platformie w celu kompaktowego przechowywania. Niestety, jak można sobie wyobrazić, nie nadawał się on do przewożenia, ważąc około 90 funtów. Niemniej jednak, te przejażdżki musiały być naprawdę gorące, kiedy przejeżdżały obok.
Autoped był produkowany między 1916 a 1922 rokiem, i miał globalne, choć ograniczone przyjęcie ze wszystkich środowisk – dojeżdżających do pracy, policjantów, gangów, listonoszy, pilotów i postępowych feministek. Autoped, pierwszy zmotoryzowany skuter, angielska działaczka społeczna i polityczna Florence Priscilla, Lady Norman, CBE otrzymała Autoped jako prezent urodzinowy od swojego męża, dziennikarza i polityka liberalnego Sir Henry’ego Normana. Używała go do podróży do swojego biura w centrum Londynu w 1916 roku.
Kick’n Go firmy Honda
W 1974 roku firma Honda wyprodukowała Kick’n Go, hulajnogę napędzaną pedałem na dźwigni. Wydawało się, że to tyle wysiłku, aby “kopnąć” jak zwykły skuter, więc nowość tego złapał na i stał się dość popularny.
Jak rowery zyskał uwagę, nie było kilku producentów, którzy zdecydowali się zrobić coś w rodzaju rasy mix między kick skuter i rower i stworzył BMX-jak hulajnogi, z małych kół rowerowych i opon pneumatycznych.
Była to osobna nisza, która z czasem ewoluowała i istnieje do dziś. Obecna koncepcja kick-bike’a, która charakteryzuje się mniejszym tylnym kołem, powstała w 1994 roku w Finlandii, a oficjalne zawody o nazwie Foot Bike Europe odbywają się od 2001 roku. Kick Bike America przyniósł sport dryland mushing do Ameryki utrzymanie tego typu kick skuter w grze tak bardzo, że ostatnio widzieliśmy kilka wersji elektrycznych kick bike na rynku.
Pierwsza składana hulajnoga aluminiowa
W 1996 roku człowiek o nazwisku Wim Ouboter z Micro Mobility Systems w Szwajcarii odważył się stworzyć nową, składaną, aluminiową hulajnogę z kółkami typu inline skate. Jego pomysł wziął się z lenistwa, ponieważ uważał, że mieszkał zbyt daleko od swojej ulubionej restauracji, aby iść pieszo, a jednocześnie zbyt blisko, aby korzystać z roweru lub samochodu.
Jego hulajnoga była mała, dwukołowa i można ją było łatwo złożyć i umieścić w plecaku. Był sprzedawany jako “Micro Skate Scooter”, “Razor” i “JDBUG/JDRAZOR MS-130A” i ponownie wzbudził zainteresowanie opinii publicznej starą hulajnogą.

W 1999 r. hulajnoga Razor została wprowadzona do Japonii, gdzie wielu młodych ludzi w Tokio zaczęło używać jej jako przenośnego środka transportu, pomagając jej zdobyć uwagę i popularność na całym świecie. W 2001 r. hulajnoga Razor została uznana za zabawkę numer jeden roku.
Wim Ouboten był również tym, który wymyślił elektryczną hulajnogę z silnikiem elektrycznym i akumulatorem zamontowanym na tylnym kole. W 2003 r. jego marzenie stało się rzeczywistością, gdy RazorUSA wprowadziła na rynek pierwszą elektryczną hulajnogę Razor. Od tego czasu elektryczne hulajnogi stały się popularnym sposobem na pokonywanie dłuższych dystansów niż te, które można pokonać na tradycyjnej hulajnodze, a jednocześnie dystansów na tyle krótkich, że jazda na rowerze byłaby wyczerpująca.






Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.